همه چیز درباره انرژی مثبت و شکرگزاری
نویسنده Admin HalamKhoobee
7 دیدگاه
۰۶ مرداد ۱۴۰۳

انرژی مثبت و شکرگزاری یک عامل درونی و روان شناختی است که با نهادینه شدن آن در درون ما، باعث میشود هر چقدر در زندگی خود به ظاهر, در سختی و تنگنا باشیم بتوانیم با روحیه ای عالی و پر از انگیزه و حال خوب از این ناهمواری ها و چالش ها عبور کنیم.

انرژی مثبت چه تاثیراتی در زندگی ما دارد ؟

ایجاد انگیزه برای ادامه دادن مسیر خواسته ها :

 انرژی مثبت با توجه به حالات روحی و انگیزه ای که در ما ایجاد میکند باعث پیشرفت و موفقیت در مسیر زندگی و اهدافمان میشود. انرژی مثبت برای ادامه دادن مسیر رسیدن به خواسته ها مثل سوخت عمل میکند.

 بهبود روابط بین افراد :

قطعا فردی که همیشه لبخند زیبایی دارد و نگرش و رفتارش مثبت است بی شک جذابیت بیشتری برای افراد دارد. تنش ها کاهش و صمیمت افزایش می باید . همه ی ما از معاشرت با فردی که خوش انرژی و دارای نگرش مثبت است لذت میبریم.

فردی که افکار منفی دارد و مدام در حال شکوه وشکایت است و بابت شرایطی که دارد غر میزند، مورد نقد و دوری افراد قرار میگیرد و در روابط عاطفی خود سردی و شکست را تجربه خواهد کرد . 

سلامتی جسم و جان :

سلامتی و تندرستی و انرژی بالا تاثیر مستقیمی بر روی عزت نفس و اعتماد بنفس ما دارد. یکی از مشکلات و چالش های اساسی ما در زندگی نداشتن اعتماد بنفس و کمبود عزت نفس است.

تعریف اعتمادبنفس:توجه و اعتماد بر توانایی های خود. 

در واقع یک نوع قردادی بین خودت و خودت است.

تعریف عزت نفس: احترام گذاشتن به خود (داشتن رابطه ی معنوی با خداوند)

وقتی تو  پر از انرژی الهی و مثبت باشی وصل میشوی به منبع کل انرژی هستی و درونت سرشار از آرامش میشود. و چه چیزی بالاتر از ارامش است.

افکار و درونیات ما ظاهر و شخصیت ما را میسازد و با افکار درونی مثبت قطعا عملکرد و واکنش بهتری در ظاهر نمایان میشود. 

علاوه بر تاثیر انرژی مثبت در سلامت روان تنی بر روی فیزیولوژی جسم هم اثر مستقیم میگذارد. با تفکر مثبت، هورمونی بنام سرتونین ( یک همورمون شادی بخش است) ترشح میشود که باعث بهبود عملکرد مغز میشود. در نتیجه سیستم های عصبی بهتر عمل میکند و باعث میشود خیلی از بیماری هایی که ریشه عصبی و روانی دارد از بین برود و ما را از شر درد ها ناشی از این بیماری های جسمی رها کند. افسردگی از جمله بیماری هایی است که با تفکری مثبت میتواند بهبود پیدا کند. 

 

عواملی که در ما انرژی مثبت ایجاد میکند؟

  1. نگرش مثبت : اعتقاد و باور ذهنی نسبت به توانایی هایمان است. توجه به اینکه خداوند چقدر پتانسیل و توانایی در ما خلق کرده است و ما با استفاده از این نعمت ها میتوانیم حال خوش پایدار و انرژی مثبت را در خود ایجاد کنیم.
  2. عبارات تاکیدی : در نگاه اول شاید گفتن جمله ی من خودم را دوست دارم، همه چیز بر وفق مرادم هست، حال من عالی و آروم هست دروغ بنظر برسد اما در حقیقت مداومت در گفتن این عبارات مثبت در ذهن ما تبدیل به واقعیت میشود ودر زندگی ما نمود پیدا میکند و باعث حال خوب و انرژی مثبت در درون ما میشود.
  3. مدیتیشن و ورزش: با توجه به تاثیر مستقیم فیزیولوژی و جسم با روح و جان، فعالیت هایی که اولا سوخت وساز بدن را بالا میبرد و باعث ایجاد سلامتی میشود و همچنین به ما احساس قدرت و آرامش میدهد باعث بالا بردن سطح انرژی مثبت در ما میشود. مدیتیشن و ارتباط با خالق همان تونل مستقیم و راه میانبر به سمت منبع انرژی است.
  4. موسیقی : هرآنچه که خالق هستی در خلقت جسم و جان ما قرار داده بهم وصل هستند. چیزی که میشنویم در روح و ذهن ما هک میشود. امتحان کنید و فقط یکبار در طول روز موسیقی و نوایی رو بشنوید که محتوای مثبتی دارد (لزوما آهنگ شاد مثبت نیست مهم محتواست) که در ما هیجان و انرژی مثبت ایجاد میکند.
  5. شکرگزاری : شکرگزاری پلی به سوی رهایی از غصه ها است. زمانیکه شکر گزار باشید محال است احساس اندوه و غم یا شکست یا هر احساس منفی دیگر داشته باشید. اگر در حال حاضر در وضعیتی دشوار و سخت هستید  دنبال چیزی باشید و بگردید که بابت آن خداوند را شکر کنید.  وقتی چیزی را پیدا کردید و شاکرش بودید دنبال چیزی دیگری بگردید و بخاطرش شکرگزار باشید این روند وضعیت شما را تغییر میدهد و و زندگیتان را برکت و ثروت میبخشد .پس یکی از سریع ترین راه های رسیدن به حال خوب و انرژی مثبت توجه به نعمات خداوند است.

 

  1. طبیعت گردی : انسان تجلی و مظهری از طبیعت پروردگار است. از آن جایی که ما با طبیعت یکی هستیم و عناصر تشکیل دهند ما با طبیعت یکی است؛ پناه پردن به دامان طبیعت میتواند انرژی مثبت و آرامش را در درون ما لبریز کند. غذای روح, طبیعت است. با توجه به مشغله هایی که در زندگی شهری داریم نیاز هست برای رهایی از استرس و فشار های عصبی هر چند مدت یکبار به طبیعت بازگردیم تا روح مان هم بازسازی شود و نفسی دوباره بگیرد.
  2. ارتباط با افراد مثبت نگر : با توجه به این جمله معروف که می گوید: "شما میانگین پنج نفری هستید, که بیشترین ارتباط را با آن ها دارید" به این نتیجه میرسیم که ارتباطات مستقیما بر روی افکار و ذهنیت و رفتار ما تاثیر بسزایی دارد. ارتباط با افرادی که انرژی مثبت را به دیگران انتقال میدهند باعث میشود ما هم مثبت نگر شویم و درنتیجه زودتر به خواسته هایمان برسیم. افراد مثبت در زندگی ما نور و نعمت الهی هستند قدردان آنها باشیم و سعی داشته باشیم حتما خودمان فرد مثبت زندگی اولا خود و بعد اطرافیانمان باشیم.

 

کلام آخر : در هر مرحله ای از زندگی ما, انرژی مثبت راهگشای تمامی چالش ها است. 

درسته گاهی مسیر زندگی ناهموار و سخت میشود اما انرژی مثبت راه را هموار میکند و ما را وادار به ادامه دادن مسیر, آن هم با حال خوب میکند.

 

 

دیدگاه‌ها
موردی یافت نشد !